een kort bericht voor ons vertrek

1 april 2011 - Cradock, Zuid-Afrika

Hallo allemaal

Hier een kort berichtje vanuit Zuid-Afrika. Wij vertekken zodadelijk voor een weekje op reis. We gaan eerst naar Port-Elizabeth en blijven daar tot zondag. Daarna trekken we naar coffee bay, een stadje in de wild coast. Daar blijven we enkele dagen en dan gaan we naar onze laatste bestemming, de drakensbergen. Zondag zijn we terug in Cradock. Het verslag volgt later

Deze week liep alles goed op de stage. Stefanie en Anke hadden met het schooltje een sportdag. Dit was in het stadium in de township. Alle scholen van de township waren aanwezig. om de beurt mochten ze lopen. Het was geen competitie, het was enkel voor de fun. En dat hadden de kindjes wel. Ook mochten ze zaklopen en rollen met autobanden. Het was voor ons leuk om eens weg te zijn van het schooltje en nieuwe dingen te ontdekken

In het dagcentrum hadden we deze week een leuke week. We deden allerlei leuke activiteiten en ook de volwassen vonden het tof. Ik (Hannelore) heb voor het eerst een slang gezien. Ik roepen en tieren en de anderen natuurlijk heel hard lachen. Het was eigenlijk geen grote slang, maar toch creepy als je het ziet. Voor de rest heb ik deze week ook vetkoek gemaakt met de anderen. Thuis in de b&b hebben we dat samen nog eens overgedaan en vetkoek gemaakt voor iedereen: Rika en Charles, Garrick, de tuinman, de huishoudsters, ... . Ze vonden het lekker, maar blijkbaar niet zo goed als zij het maken. Ik ben deze week ook met Ntsiki naar het plaatselijk hospitaal geweest om de fysiotherapeuten, logopedisten en dergelijke.

Vorig weekend hadden we nog enkele leuke feestjes in de plaatselijke bar. Zaterdagavond hadden we een ladiesnight met ons drietjes. Eerst een braai en dan samen ladymovies kijken. Supergezellig!!Deze week hadden we ook een movienight met de vrienden hier. Het was supertof, we hadden zelfs een nightswimming, en we sloten het af in de plaatselijke bar

Vandaag moesten we alles inpakken, het voelde een beetje als naar huis gaan. We moesten ons vertrouwde stekje opruimen en dat deed vreemd. Maar we weten dat we terugkomen en dat er ons nu een leuke reis te wachten staat.

We hebben de voorbije weken heel mooi weer gehad. Meer dan dertig graden, volle zon, en een koel briesje. Zalig!! Alleen zorgt het schoolwerk er voor dat we er niet zoveel van kunnen genieten, maar toch pikken we voldoende zonnestraaltjes mee

Zo het was een heel kort berichtje, maar we moeten eigenlijk vertrekken voor onze bus. Volgende week komen de ouders van Stefanie en de vriend van Anke op bezoek. We kijken er al naar uit!

Vele groetjes en tot volgende week

Hannelore, Anke en Stefanie

Ps: we doen ons best om foto's up te loaden maar het gaat hier verdomd traag. Als we terug komen maken we er ons werk van!!